Köpvillkor / Allmänna villkor

1. Allmänt

Dessa köpvillkor, allmänna villkor (”Villkoren”) gäller endast när du som konsument (”Kunden”) gör en beställning via vår e-shop, www.eshop.fininterior.se.  Avtal ingås då mellan konsument och FINinteriör i Sverige med organisationsnummer 700826-9305. Bindande avtal gäller först när FINinteriör har bekräftat din beställning i en orderbekräftelse som skickats till dig via e-post.

För att du skall kunna beställa via FINinteriör så måste du ha fyllt 18 är.

FINinteriör förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra i en beställning om tex felaktiga personuppgifter angivits eller om betalningsanmärkningar finns.

FINinteriör strävar efter att all information som står på webbshoppen är korrekt. Vi reserverar oss för eventuella bild- och skrivfel och felaktigt angivna prisuppgifter. Vi förbehåller oss rätten att ändra felaktiga uppgifter och även justering av priser vid valutakursförändringar och prisjusteringar hos leverantörer.
Om felaktig information skulle ha angivits på hemsidan kommer FINinteriör meddela er om detta och invänta med ett godkännande från er innan orderläggning och skulle du inte godkänna ändringen har du rätt att återkalla din beställning.

Villkoren är inte tillämpliga på näringsidkares köp, varför näringsidkare inte kan till någon del åberopa dessa villkor. Med näringsidkare avses en fysisk eller juridisk person som handlar för ändamål som har samband med den egna näringsverksamheten.

Bolagsinformation
FINinteriör i Sverige
Skjutsaregatan 17 B
611 33 Nyköping
Telefon: 070-456 35 12
Mail: info@fininterior.se
V.A.T nr: SE700826930500

2. Ångerrätt

Från det att ni meddelat oss och vi har kommit överens om att varan skall returneras skall detta göras inom tre arbetsdagar, om inget annat är överenskommet. Ni står för returfrakten och vi löser inte ut eventuella postförskott eller efterkrav.
Du ansvarar för varans skick efter det att du har tagit emot varan samt under hela returfrakten tillbaka till oss, till och med att vi har tagit emot varan. Det är därför viktigt att du skickar tillbaka varan väl emballerad och helst i sitt originalemballage. Tänk på att förpacka varan ordentligt.
När vi mottagit varan så kontrollerar vi att den är oskadd och återbetalning sker så snabbt som möjligt.
Ångerrätten gäller inte om det är en specialtillverkad vara enligt dina önskemål.

Returadress
FINinteriör i Sverige
Skjutsaregatan 17 B
611 33 Nyköping

Observera! Önskar ni en färdigadresserad retursedel från oss så skickas denna via mejl till er och då behöver ni ha tillgång till en skrivare för att skriva ut etiketten. Etiketten behöver inte vara skriven på en sk klisteretikett utan det går bra med vanligt vitt papper men däremot behöver den tejpas med genomskinligt tejp så att hela etiketten kan läsas av transportören. Ni debiteras sedan för den faktiska returkostnaden ink kostnad för retursedel.

Outlösta paket
Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar, om du inte hämtar ut ditt paket sänds det i retur av fraktbolaget till oss. Du debiteras då en avgift om 300 kronor för alla de omkostnader som drabbar oss.
Ett paket som går tillbaka till oss outlöst räknas inte som nyttjande av ångerrätten.

3. Priser

Samtliga priser är angivna i SEK inkl. 25% moms.
FINinteriör säljer och levererar endast inom Sverige. Önskar du leverans till ett annat land vänligen kontakta oss.

4. Leveranstid

Papurino – Varorna skickas från tillverkaren i Finland inom 7-10 arbetsdagar på en katalogprodukt.
(Därefter tillkommer tiden för transport)
Leveranstiden på en karta som behöver ritas efter önskemål är ca 4 veckor + tid för transport.
FRAME – Leverans ca en vecka via PostNord.
Vaja Porslin – Leveranser skickas från tillverkaren i Finland varje torsdag.
(Därefter tillkommer tiden för transport)
Miiko – Leverans ca en vecka via PostNord.
Möbler – Leveranstid meddelas i offerten och betalning via bankgiro.

5. Fraktpriser

Fraktpriser ingår i varans pris till mottagare i Sverige.

Möbler – Vid beställning av möbler ingår fraktkostnad till Sverige. (Undantag om du beställer färre än fyra stolar av Tainus, då tillkommer en fraktkostnad på sek 1000:-.)

6. Retur och reklamation

Om ett paket är skadat vid uthämtning hos ett ombud skall detta anmälas direkt hos ombudet och säkerställas att detta noteras på kvittensen för att en reklamation för transportskada skall gälla! Samma gäller för möbler då leverans sker till leveransadressen.

Felaktig eller skadad vara samt dolda transportskador ber vi dig anmäla till oss inom 7 dagar, bifoga bild och sändningsnummer i ett e-mail till info@fininterior.se. Vi står för returfrakten vid fel eller reklamation, mer information om hur du går tillväga får du när du kontaktat oss.

Vårt mål är att alltid lösa det så att alla känner sig nöjda men skulle en eventuell tvist uppstå vid reklamation så följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

7. Betalningssätt

Klarna
Betalning sker via Klarna – Betala direkt.
För fullständiga villkor hos klarna var vänlig se länk: https://www.klarna.com/se/
När du genomfört din betalning via Klarna så blir du automatiskt kund hos dem och frågor rörande dina betalningar hos Klarna hänvisar vi dig till deras kundservice: https://www.klarna.com/se/kundservice/

Vid beställning av möbler skall 50% av köpebeloppet betalas vid beställning och resterade efter leverans. Betalning mot faktura, 10 dagar netto.

8. Återbetalning

Återbetalning vid en retur eller reklamation sker så fort vi mottagit varan samt kontrollerat dess skick. Återbetalningen sker normalt sett via det betalmedel som använts vid beställningen om vi inte kommit överens om något annat.

9. Information om dataskyddsförordningen GDPR

Information om vår personuppgiftspolicy hittar du här.

Nätbutikens öppettider
Helgfri måndag tom torsdag 09.00-16.00
Helgfri fredag 09.00-15.00